• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Home
  • Diensten
    • Brons – Adviesanalyse
    • Zilver – Account optimalisatie
    • Goud VIP – Pinterest beheer
  • The Pinterest Academy
  • Wie ben ik?
  • Gratis
    • E-book
    • Gratis Masterclass
  • Blog
  • NEW | Ebook zoekwoorden
  • Contact
  • The Pin Branding
  • Nav Social Menu

    • E-mail
    • Instagram
    • Pinterest
The Pin Branding

The Pin Branding

Pinterest marketing voor bedrijven

Wat zijn Pinterest idee pins en wat kun je ermee?

6 december 2022 by Vera 1 Reactie

Idee pins! Uh wacht.. watte? Pinterest heeft niet stilgezeten de afgelopen jaren. Ze rolde namelijk een hoop nieuwe features uit, waaronder de zogenaamde Pinterest trends maar ook ‘idee pins’. Ik krijg nog vaak de vraag, “maar wat zijn idee pins eigenlijk en wat kun je ermee?” Vandaag leg ik het je allemaal uit in deze blog! 

Wat zijn idee pins? 

Met de Pinterest Idee Pins heb je de mogelijkheid om meerdere korte video’s of foto’s in een reeks achter elkaar te delen. Het wordt daarom door veel mensen ook wel vergeleken met de Instagram stories. Zelf heb ik daar alleen een andere mening over. Want, waar je bij insta stories bijvoorbeeld vaak als doel hebt om persoonlijk en interactief te zijn met je volgers, is dat bij idee pins niet het geval. Met idee pins deel je namelijk vaak puur inhoudelijke waarde of inspiratie. Wel is het slim om videobeeld te gebruiken bij idee pins omdat die vaak beter werken, maar ook dit is geen must!

Bij een idee pin kun je maximaal 20 beelden achter elkaar zetten. Je kunt de idee pins bijvoorbeeld gebruiken om je informatieve reels om te zetten, of om je recepten op te splitsen in delen, zodat je per slide kunt laten zien hoe je een product maakt. Een ander doel kan zijn om een sfeerimpressie van je product te tonen. Kortom: er zijn heel veel verschillende manieren om idee pins in te zetten binnen jouw Pinterest strategie. 

Waarom zou je ze inzetten?

Resultaten van één idee pin, 89,2 k bekeken, 2 k op geklikt, 673 bewaard!

Idee pins zijn heel goed voor je naamsbekendheid. Het is een (vrij) nieuwe feature en daarom wordt het gebruik en inzetten hiervan door Pinterest gestimuleerd. Dit resulteert in een boost voor je Pinterest kanaal. De inhoud van de ideepins hoeven niet te bestaan uit nieuwe of uitgebreide video’s. Het is belangrijker om je content slim in te zetten binnen je branche, door dit middels idee pins op een leuke manier door te zetten voor Pinterest. 

Daarnaast kan jij je content hergebruiken en dit langduriger inzetten. Waar stories en reels van instagram bijvoorbeeld de eerste uren goed zichtbaar zijn, is dat bij Pinterest zelfs maanden tot jaren! 

Hoe zien ze eruit en wat plaats je? 

Voorheen stonden de idee pins apart bovenaan je profiel, waardoor dit het eerste was wat bezoekers op jouw profiel zagen. Op dit moment is Pinterest een verandering aan het doorvoeren en komen idee pins tussen de andere pins te staan. Je kunt ze herkennen aan de tijd links bovenin of aan het foldertje met de hoeveelheid beelden achter elkaar (zie hieronder)

Daarnaast hebben idee pins een formaat van 1080 x 1920 pixels en niet net als de gewone pins 1000×1500 pixels

Hoe maak je idee pins aan?

  • Zorg dat je bent ingelogd op je zakelijke Pinterest account;
  • Klik linksboven op ‘maken’ en kies voor ‘Idee Pin maken’;
  • Je kunt ‘nieuwe aanmaken’ klikken (hieronder komen je concepten te staan als je die hebt);
  • Sleep je beeldmateriaal naar het venster om het materiaal te uploaden;
  • Pas aan naar de gewenste design aanpassingen;
  • Voeg detitel, tags (om je bereik te boosten én de juiste doelgroep aan te trekken) en bord toe;
  • Je kunt onderaan nog notities met bijvoorbeeld zoekwoorden erin vermelden;
  • Klik daarna op ‘publiceren’. Mocht je hem nog niet willen publiceren, maar willen bewaren als concept voor later, klik dan op het kruisje waarna de pin bij je concepten komt te staan. 

Nog even de voor- en nadelen op een rijtje

Voordelen: 

  • Idee pins blijven, met je juiste zoekwoorden, altijd vindbaar. Zelfs na 1 jaar zijn jouw pins nog zichtbaar! 
  • Je bereikt meer mensen met idee pins, omdat het een vrij nieuwe manier is van het inzetten van je content. Pinterest boost en promoot deze optie dus meer op dit moment.
  • Door het gebruiken van idee pins, krijg je vaker volgers erbij.
  • Je hebt een andere manier van delen van je content, dus zet ook zeker oude content om in idee pins om deze content weer nieuw leven te geven! 
  • Vanaf half Maart is het mogelijk om een URL link achter je ideepin te plaatsen zodat mensen gelijk binnen één klik naar je website komen.

Nadelen:

  • De idee pins kunnen niet ingepland worden via Tailwind. Wel kan je ze als concepten opslaan, maar ze moeten daarna alsnog handmatig geplaatst worden. 

Idee pins zijn dus zeker een hele mooie toevoeging op je Pinterest strategie!

Wil je meer leren over een werkende en converterende Pinterest strategie voor jouw bedrijf? Dan is The Pinterest Academy de kans om van A tot Z alles te leren!

Categorie: Geen categorie

Join the newsletter

Lees Interacties

Reacties

  1. Hebe Illing zegt

    6 december 2022 om 14:56

    Fijn en duidelijk artikel, Vera!

    Beantwoorden

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primaire Sidebar

Pinterest blog the pin branding

Hi, Hier ben ik Vera. De oprichtster van The Pin Branding. Maar met als nog een hele grote hobby bloggen. Om mijn Pinterest artikelen centraal bij elkaar te laten komen heb ik deze blog aan mijn site toegevoegd voor alle tips & tricks omtrent Pinterest dus. Hopelijk kan ik jullie zo al een stukje helpen.

Categorieën

Ik kom bij je terug aan het einde van het jaar.... Ik kom bij je terug aan het einde van het jaar.....⏰

Het is écht tijd om Pinterest op te pakken en te stoppen met het uitstellen van meerdere marketing kanalen. Stop met het doorschuiven. Je loopt potentiële klanten mis en het was eigenlijk nog beter geweest als je gisteren was begonnen. In deze post geef ik je 5 redenen waarom Pinterest bovenaan jouw to do lijst moet komen te staan:

📣 1: Door Pinterest te gaan gebruiken, voorkom je dat je gaat focussen op 1 kanaal. Wanneer je echter enkel gebruik maakt van bijvoorbeeld Instagram, heb je een probleem als dit kanaal wegvalt! 

📣 2: met Pinterest maak je duurzame content. Je focust hiermee op de lange termijn en niet alleen op de korte termijn. Je content blijft aanzienlijk langer bestaan en gaat niet op in de grote massa of verdwijnt na 24 uur, zoals bij Instagram wel het geval is. 

📣 3: zorg dat je je uren nuttig besteed. Door 2 uur per maand te besteden aan het inplannen van je pins, kan je al een flinke doelgroep bereiken. 

📣 4: Jouw klanten zijn op Pinterest echt naar iets specifiek al op zoek! Pak je kans dus. Op bijvoorbeeld een Instagram zal je iemand op een andere manier moeten bereiken.... 

📣 5: Pinterest zorgt ervoor dat je niet 24/7 online hoeft te zijn. 

Dus, waar wacht je nog op! Weet je niet waar je moet beginnen? Stuur me dan een DM en ik kijk met je mee. 

#pinterest #pinterestmarketing #pinterestmarketeer #duurzamecontent #marketing #pinteresttips #pinterestvoorbedrijven #pinteresttips
4 𝗺𝗮𝗮𝗻𝗱𝗲𝗻 𝘇𝗶𝗰𝗵𝘁𝗯𝗮𝗮𝗿?! 😱⁣
⁣
Wist jij dat als je jouw content op Pinterest plaatst, het een veel langere levensduur heeft dan de levensduur van posts op andere social mediakanalen? Gemiddeld blijft een pin namelijk wel 4 maanden circuleren!⁣
⁣
Dus, waarom zou je je content alleen op Instagram of Facebook delen als het op Pinterest zoveel langer zichtbaar kan blijven? Door het juiste gebruik van zoekwoorden, de juiste omschrijvingen en de juiste pinstrategie, kun je jouw pins optimaliseren voor zoekopdrachten en zo nog meer mensen bereiken.⁣
⁣
Je aanwezigheid op Pinterest kan dus écht bijdragen aan het vergroten van je zichtbaarheid, vindbaarheid en je bereik! 📌 ⁣
⁣
𝗩𝗶𝗻𝗱 𝗷𝗲 𝗱𝗶𝘁 𝘀𝗼𝗼𝗿𝘁 𝗣𝗶𝗻𝘁𝗲𝗿𝗲𝘀𝘁 𝗳𝗲𝗶𝘁𝗷𝗲𝘀 𝗶𝗻𝘁𝗲𝗿𝗲𝘀𝘀𝗮𝗻𝘁 𝗲𝗻 𝗹𝗲𝘂𝗸? 𝗜𝗸 𝗱𝗲𝗲𝗹 𝗻𝗼𝗴 𝘃𝗲𝗲𝗹 𝗺𝗲𝗲𝗿 𝗼𝗽 𝗱𝗲 𝗯𝗹𝗼𝗴𝘀 𝗼𝗽 𝗺𝗶𝗷𝗻 𝘄𝗲𝗯𝘀𝗶𝘁𝗲 (𝘇𝗶𝗲 𝗱𝗲 𝗹𝗶𝗻𝗸 𝗶𝗻 𝗺𝗶𝗷𝗻 𝗯𝗶𝗼!)⁣
⁣
#pinterest #blog #pinterestmarketeer #pinterestmarketing #pinterestexpert #pin #pintereststrategie #socialmedia #content
Een gratis online masterclass en jij kan erbij zij Een gratis online masterclass en jij kan erbij zijn! 🚀

Niet 1, niet 2 maar 3 mogelijkheden om er bij te zijn ⏰

Wat ga je leren: 

📌 Waarom jij Pinterest in zou kunnen zetten voor jouw bedrijf!
📌 De meest gemaakte fouten bij het inzetten van Pinterest.
📌 Wat Pinterest kan betekenen voor jouw bedrijf.
📌 Mijn drie geheimen voor een succesvol account.
📌 Twee nieuwe features binnen Pinterest 

https://www.thepinbranding.nl/gratis-masterclass/

Laat het mij weten als je erbij bent 😍 

#pinterest #pinterestexpert #masterclass #onlinemasterclass #onlineondernemen #duurzaamondernemen #pinterestips
Great things never came from comfort zones 💥⁣ Great things never came from comfort zones 💥⁣
⁣
Volledig eens met deze quote! Soms moet je dingen uit je comfort zone doen om verder te komen. Dit heb ik vooral gemerkt als je ondernemer bent. Stil blijven staan gaat je niet verder brengen. ⁣
⁣
Side note: Dit jaar heb ik een aantal investeringen gedaan of ga ik nog doen die eng zijn maar die me hopelijk een stuk verder brengen.⁣
⁣
Durf jij uit je comfortzone te stappen als het daar tijd voor is?⁣
⁣
#comfortzone #ondernemen #investeren #ondernemer #onderneming #eigenbedrijf #pinterestmarketeer #pinterest
"𝗜𝗸 𝗵𝗲𝗯 𝗴𝗲𝗲𝗻 𝘂𝗶𝘁𝗴𝗮𝗮𝗻𝗱𝗲 𝗸𝗹𝗶𝗸𝘀 𝗲𝗻 𝗯𝗲𝗻 𝗮𝗹 𝗲𝗲𝗻 𝗵𝗮𝗹𝗳 𝗷𝗮𝗮𝗿 𝗯𝗲𝘇𝗶𝗴…. "⁣
⁣
𝘏𝘶𝘩, 𝘥𝘢𝘵 𝘪𝘴 𝘩𝘦𝘦𝘭 𝘳𝘢𝘢𝘳, was mijn eerste reactie. Ik besloot even met haar mee te kijken in de statistieken en wat bleek: ze had zeker wel uitgaande klikken, maar ze keek niet bij de juiste cijfers! ⁣
⁣
Ik moet eerlijk bekennen dat je heel veel cijfers en statistieken kunt bekijken binnen Pinterest en dat het verwarrend kan zijn om te zien of het nu goed gaat ja of nee. Er zijn eigenlijk maar een aantal statistieken die in combinatie met elkaar belangrijk zijn en waar je goede conclusies uit kunt trekken. ⁣
⁣
Alleen impressies/weergaven per maand zeggen bijvoorbeeld niet zoveel of hoeveel volgers je hebt zegt al helemaal niks. Dus ben je er bewust van waar je naar kijkt en of het het juiste is! ⁣
⁣
𝗜𝗸 𝗵𝗲𝗯 𝗻𝗶𝗲𝘁 𝘃𝗼𝗼𝗿 𝗻𝗶𝗸𝘀 𝗲𝗲𝗻 𝘃𝗼𝗹𝗹𝗲𝗱𝗶𝗴𝗲 𝗺𝗼𝗱𝘂𝗹𝗲 𝗶𝗻 𝗧𝗣𝗔 𝘇𝗶𝘁𝘁𝗲𝗻 𝗼𝘃𝗲𝗿 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗶𝘀𝘁𝗶𝗲𝗸𝗲𝗻 𝗲𝗻 𝗶𝗻𝘁𝗲𝗿𝗽𝗿𝗲𝘁𝗲𝗿𝗲𝗻:⁣
📌 Welke statistieken zijn er?⁣
📌 Hoe speel je in op statistieken?⁣
📌 Hoe lees je jouw statistieken nou eigenlijk af? ⁣
⁣
Ben benieuwd of jij je bezig houdt met statistieken binnen jouw bedrijf?⁣
⁣
#pinterest #pintereststatistiek #statistiek #pinterestmarketing #pinterestmarketeer #impressies
𝗘𝗲𝗻 𝗯𝗲𝗹𝗮𝗻𝗴𝗿𝗶𝗷𝗸𝗲 𝗯𝗲𝘀𝗹𝗶𝘀𝘀𝗶𝗻𝗴 💥😱⁣
⁣
Voor jou als volger niet zo zeer, maar voor mij was het even een mind shift! Ik riep altijd heel hard dat The Pinterest Academy, mijn online cursus waarin je alles leert omtrent Pinterest, alleen aangeschaft kon worden tijdens een lancering die ik 2/3 x per jaar deed. Maar, sinds een aantal weken heb ik dit veranderd!⁣
⁣
Je kunt nu instappen wanneer je wilt, want wie ben ik om te zeggen dat bepaalde tijdstippen het beste zijn om te starten? Je kunt namelijk het hele jaar Pinterest inzetten en er omzet en klanten uit halen!⁣
⁣
Ik sta nog steeds volledig achter lanceringen (echt heel tof om te doen namelijk!) en ik acht de kans heel groot dat er nog lanceringen zullen komen, maar als jij er ready voor bent, ben ik er ook ready voor! ⁣
⁣
📌 Alle modules op eigen tempo te volgen⁣
📌 Gebruik maken van de community waarbij je al je vragen kwijt kunt ⁣
📌 Krijgt toegang tot de volledige leeromgeving waarin je echt alles kunt vinden op 1 plek⁣
📌 Stap voor stap leer jij een strategie die werkt en waarbij jij je doelgroep kunt bereiken! ⁣
⁣
𝗘𝗻 𝗮𝗹𝗹𝗲𝗲𝗻 𝘃𝗮𝗻𝗱𝗮𝗮𝗴 𝗸𝗿𝗶𝗷𝗴 𝗷𝗶𝗷 𝗻𝗼𝗴 €50 𝗸𝗼𝗿𝘁𝗶𝗻𝗴 𝗲𝗻 𝗱𝗲 𝗯𝗼𝗻𝘂𝘀 𝗺𝗼𝗱𝘂𝗹𝗲 8, 𝗹𝗲𝗿𝗲𝗻 𝗮𝗱𝘃𝗲𝗿𝘁𝗲𝗿𝗲𝗻 𝗼𝗽 𝗣𝗶𝗻𝘁𝗲𝗿𝗲𝘀𝘁 𝗲𝗿 𝗴𝗿𝗮𝘁𝗶𝘀 𝗯𝗶𝗷 𝗺𝗲𝘁 𝗱𝗲 𝗰𝗼𝗱𝗲 𝗦𝘂𝗺𝗺𝗲𝗿𝗥𝗲𝗮𝗱𝘆.⁣
#pinterest #pinexpert #pinterestvoorbedrijven #duurzamecontent #pinterestacademy #onlinemarketingstrategie #pinteresttips #pinterestmarketing
The Pin Branding

© 2023 Vera Lauret · Wilgenhof 16 4841RB Prinsenbeek · KVK:81024150 · BTW-nr: NL003520307B32 · Privacy verklaring · Algemene voorwaarden

Sorry voor het ongemak, maar de wet verplicht ons je te informeren over cookies en je toestemming te vragen voor het gebruik ervan.

 

The Pin Branding gebruikt cookies en vergelijkbare technologieën om het gedrag van bezoekers te analyseren en vast te leggen, waardoor we onze website kunnen verbeteren.Cookies van ons en van derden kunnen ook gebruikt worden om advertenties te tonen en artikelen aan te bevelen.

 

Cookies kunnen ook gebruikt worden om op sites van derden relevante advertenties te tonen. Cookies van derden partijen maken het daarnaast mogelijk dat je informatie kunt delen via social media.

 

Meer informatie over de Cookies.

The Pin Branding diensten
Cookies

thepinbranding.nl gebruikt Cookies zodat wij jou kunnen voorzien van de beste gebruikersmogelijkheden. Cookie informatie is opgeslagen in jou eigen browser en voert functies uit zoals het herkennen van terugkeren op deze website. Dit wordt gedaan om informatie te verzamelen over de bezochte pagina’s, om bij te houden hoe vaak bezoekers terug komen en om te zien welke pagina’s het goed doen op de website.

Je kunt er voor kiezen om al je cookie instellingen aan te passen met het tabblad aan de linkerzijde.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.