• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Home
  • Diensten
    • Workshop
    • Brons – Adviesanalyse
    • Zilver – Account optimalisatie
    • Goud VIP – Pinterest beheer
  • The Pinterest Academy
  • Wie ben ik?
  • Blog
  • E-book
  • Contact
  • The Pin Branding
  • Nav Social Menu

    • E-mail
    • Instagram
    • Pinterest
The Pin Branding

The Pin Branding

Pinterest marketing voor bedrijven

Wat kan je met de nieuwe Pinterest trend tool? 

22 november 2022 by Vera Reageer

Eindelijk is het zover! Vanaf september 2022 is de Pinterest trend tool uitgerold in Nederland, België en Duitsland. Voorheen was deze tool namelijk alleen nog maar beschikbaar in Amerika, Canada en de UK. Het komt helaas vaker voor dat deze landen de eerste features krijgen. Daarna kunnen wij alleen maar wachten tot het onze kant op komt. Anyway, het is zover! Maar, wat kun je eigenlijk met deze nieuwe tool en waarom is het allemaal nuttig? Dit leg ik je allemaal uit in dit artikel.

Wat kun je doen met de Pinterest trend tool?

Al een tijdje hebben we binnen Pinterest gebruik kunnen maken van de Pinterest trend tool. Tot september 2022, was de tool echter alleen gebaseerd op de trends in Amerika, UK of Canada. Hierdoor was het al wel mogelijk om te zien wat de tool precies zou gaan inhouden, maar welke trends van zoekwoorden specifiek voor de Nederlandse gebruiker gelden, kon nog niet worden opgezocht. 

Wat de tool zo handig maakt, is dat je middels de Pinterest trends beter zoekwoorden onderzoek kunt uitvoeren. Je krijgt door de tool namelijk beter inzicht in je doelgroep en klant waardoor je de zoekwoorden beter kunt kiezen. Daarnaast wordt door de tool zichtbaar gemaakt wanneer de specifieke zoekwoorden actief beginnen te worden en wanneer dus meer mensen dit zoekwoord intypen in de zoekbalk van Pinterest. Aan te raden is dan ook, om de zoekwoorden die trending worden, al zo’n 1 tot 2 maanden vooraf te gaan gebruiken. Dit is verstandig, omdat ze hierdoor goed geïndexeerd worden door Pinterest en daardoor getoond worden tijdens de periode dat de doelgroep actief op de zoekwoorden gaat zoeken. Een voorbeeld hiervan is het zoekwoord ‘kerst’. De meeste mensen zullen in de maand december binnen Pinterest zoekwoorden intypen als kerst decoratie, kerst recepten, kerst cadeautjes, kerst idee, etc. Door het zoekwoord ‘kerst’ al 1 of twee maanden voor de eerste trend te gebruiken, is jouw pin goed geïndexeerd en zal deze tijdens de zoekopdrachten van december veelvuldig getoond worden! 

Pinterest trend tool
Zoekwoord ‘Kerst’ in de Pinterest Trend tool

Zoals te zien is in bovenstaande afbeelding, komt het zoekwoord ‘kerst’ dus inderdaad al voor in de maand Oktober. Mensen gaan namelijk op zoek naar inspiratie voor kerst, wanneer het buiten kouder en donkerder wordt en wanneer de kaarsjes weer aan gaan. Misschien staat bij sommigen zelfs de kerstboom al in Oktober! Dit sluit aan bij mijn eerdere gegeven advies om opkomende, trending zoekwoorden ongeveer 1 tot 2 maanden van te voren te gaan gebruiken. In dit specifieke voorbeeld, zou dat dus betekenen dat je rond augustus/september kunt gaan beginnen met het gebruiken van het zoekwoord ‘kerst’. Door dit te doen, kunnen jouw pins met de juiste zoekwoorden dus al in Oktober geïndexeerd en gevonden worden.

Wat is er zo interessant aan?

Aan de hand van een grafiek, zal de Pinterest trend tool aantonen welk zoekwoord booming is! De lijn in de grafiek zal omhoog schieten, wanneer er veel naar de zoekterm gezocht wordt. Op deze manier kun je op tijd zien welke zoekwoorden binnen jouw branche booming worden, waarna je deze kunt gebruiken in je pin plan.

Hierdoor kun je specifiek per zoekwoord opzoeken of een zoekwoord überhaupt wel gebruikt wordt en zo ja, in welke tijd van het jaar het dan het beste is om dit zoekwoord te gebruiken. Een aantal zoekwoorden vormen echter een uitzondering op deze regel. Sommige zoekwoorden zij namelijk gedurende het hele jaar populair en tonen daardoor niet een echte ‘trend piek’. Daarentegen zijn er ook zoekwoorden die juist heel gevoelig zijn voor trends. Denk hierbij aan zoekwoorden die gerelateerd zijn aan bepaalde seizoenen of feestdagen.

Hoe gebruik je Pinterest trend tool?

Wanneer je de tool voor de eerste keer gaat gebruiken, word je door Pinterest automatisch stap voor stap meegenomen in dit proces, ik loop ze graag even met je door.

Plan vooruit met Pinterest trends
De allereerste keer krijg je een rondleiding met wat korte aandachtspunten
Regio Benelux Pinterest trend tool
Hier kun je het land invullen waarvan je de trends graag wilt volgen
Je kan verschillende filters gaan gebruiken maar je kan ook zien welke populaire trends er deze maand in het land spelen.
Rondleiding Pinterest tool
Je kunt naar populariteit kijken maar ook naar seizoensgebonden trends!

Let op: er zijn verschillende manieren om deze Pinterest tool te kunnen gebruiken en waarin de tool relevant kan zijn voor jouw Pinterest marketing strategie.

We gaan er nu iets verder op in, in de zoekbalk kan je dus het ‘hoofd zoekwoord’ invullen. Wanneer we in het voorbeeld door blijven werken met het kerstthema, zou je hoofd zoekwoord dus ‘kerst’ zijn. Wanneer je ‘kerst’ hebt ingetypt, krijg je een hoop suggesties te zien met andere zoekwoorden die relevant zijn aan dit hoofd zoekwoord. De woordcombinaties die je in bovenstaand figuur ziet, zijn dus op dit moment populair en kun je gaan gebruiken bij jouw relevante pins. Aan de rechterkant van het figuur zie je de bijpassende grafiek waar ik het eerder over had. In dit specifieke voorbeeld is het duidelijk te zien dat de grafiek piekt, ten opzichte van de vlakke lijn gedurende de rest van het jaar. Kerst is dus een seizoensgebonden zoekwoord, en dat is eveneens terug te zien in de grafiek.

Naast het zien van de relevante woordcombinaties en bijbehorende grafieken, kun je filters toepassen binnen de tool. Door filters toe te passen op de zoekwoorden, kun je de zoekwoorden nog meer specificeren. Zo kun je bijvoorbeeld aangeven dat de zoekwoorden worden getoond voor groepen die binnen specifieke demografische kenmerken vallen (bijvoorbeeld zoekwoorden die alleen door vrouwelijke gebruikers worden gebruikt). Dit geeft de mogelijkheid om middels je filters, de zoekwoorden dusdanig aan te passen waardoor ze bij jouw perfecte klant horen. Naast de demografische kenmerken van gender en leeftijd, is het mogelijk om filters toe te passen op interesses en trefwoorden.

Ondanks deze handige tips, kan het natuurlijk zo zijn dat jouw zoekwoorden niet naar boven komen in deze tool. Dit wil niet gelijk zeggen dat deze zoekwoorden slecht zijn. Het houdt namelijk alleen in dat Pinterest dit zoekwoord nog niet geïndexeerd heeft middels de trends tool. Het is dus belangrijk om te blijven experimenteren met de zoekwoorden, zodat je uiteindelijk de zoekwoorden kunt gaan gebruiken die het meest booming zijn én die het beste aansluiten bij jouw bedrijf.

In dit artikel heb ik je meegenomen in wat de nieuwe Pinterest trends tool voor jouw bedrijf kan betekenen. Ik vertelde je wat er interessant is aan deze tool en hoe je de tool kunt toepassen. Zelf maak ik met veel plezier gebruik van deze nieuwe tool voor het werk dat ik doe voor mijn klanten. Zo pas ik de tool toe tijdens het opstellen van mijn adviesrapporten, gebruik ik de tool in het optimaliseren van accounts en gebruik ik de tool vooral tijdens mijn volledige Pinterest beheer dienst. Heb jij interesse in een van deze diensten en wil je zo nog meer leren hoe je deze nieuwe Pinterest tool kunt inzetten? Neem dan contact op via mijn contactpagina en ik help je graag verder.

Categorie: Geen categorie

Join the newsletter

Lees Interacties

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primaire Sidebar

Pinterest blog the pin branding

Hi, Hier ben ik Vera. De oprichtster van The Pin Branding. Maar met als nog een hele grote hobby bloggen. Om mijn Pinterest artikelen centraal bij elkaar te laten komen heb ik deze blog aan mijn site toegevoegd voor alle tips & tricks omtrent Pinterest dus. Hopelijk kan ik jullie zo al een stukje helpen.

Categorieën

Dat was het weer….🤯⁣ ⁣ De start van een Dat was het weer….🤯⁣
 ⁣
De start van een nieuwe ronde van The Pinterest Academy zit erop. Het zijn altijd ontzettend leuke, maar ook oprecht vermoeiende weken. Er worden overuren gedraaid achter de schermen en ik doe altijd mijn uiterste best om elke cursist zich echt welkom te laten voelen. ⁣
⁣
Vanaf nu kan ik weer vol focus op de huidige deelnemers van de Academy! De ticketverkoop staat nog open t/m 2 Maart omdat hierna de deuren echt tijdelijk even sluiten dus mocht je nog je kans willen pakken. Je hebt nog niks gemist want je kan de live kick-off zelfs terug kijken in de academy! ⁣
⁣
Daarnaast gaan we weer verder met de overige dingen die op mijn planning staan en een klein kijkje in de toekomst: er komen héle leuke dingen aan… ⁣
⁣
Waar ik wel benieuwd naar ben is wat mis jij over Pinterest bij The Pin Branding? Laat het weten in de comments of DM en wie weet kan ik je ergens mee helpen!⁣
⁣
#pinterest #pinterestacademy #pinterestmarketeer #pinterestmarketing #pinterestvoorbedrijven #pinteresttips #pinterestleren #ondernemen #ondernemer #onderneming
Last call ⏰!!⁣ ⁣ Dit is de laatste dag dat j Last call ⏰!!⁣
⁣
Dit is de laatste dag dat je je kunt inschrijven voor de live kick-off van The Pinterest Academy! De deuren sluiten namelijk officieel op 3 maart maar de live kick-off en de officiële start is vanaf morgen (!) en ik weet nog niet wanneer en op welke manier ik een nieuwe ronde zal lanceren. ⁣
⁣
Met The Pinterest Academy zet jij Pinterest in, door gebruik te maken van een werkende strategie. Hierdoor zul je meer zichtbaarheid, vindbaarheid en conversies ondervinden! Het voordeel is dat je niet altijd online hoeft te zijn om je Pinterest account te laten draaien, waardoor je meer rust en tijd overhoudt voor andere dingen binnen je bedrijf. Content blijft nog maanden na plaatsing resultaten en bezoekers opleveren en je bereikt sneller je ideale klanten doordat het kanaal blijft stromen! ⁣
⁣
En zeg eerlijk: wie wilt dat nou niet? 😃🥳⁣
⁣
Dus: Scoor je ticket vandaag nog in en mis deze laatste kans niet om deel te nemen aan The Pinterest Academy! Sluit je aan bij de (al meer dan 65 zag ik net 😉!) anderen die je voorgingen en voeg Pinterest marketing toe aan jouw bedrijf. ⁣
⁣
Heb je toch nog vragen? Stuur me dan een DM!⁣
#cursus #pinterestcursus #pinterestacademie #pinterestleren #pinteresttips #pinterestmarketing #pintereststrategie #pinterestvoorbedrijven #ondernemen
Degene die mij een beetje kennen en volgen weten h Degene die mij een beetje kennen en volgen weten hoogstwaarschijnlijk gelijk wat mijn guilty pleasure is:⁣
⁣
Kokos cappuccino ☕⁣
⁣
En omdat ik even iets anders wilde delen dan Pinterest gerelateerde info deel ik bij deze mijn ervaring met mijn guilty pleasure. En aangezien ik heel veel over chatGPT hoor heb ik even een van mijn levensvragen gebruikt om het eens uit te proberen! En ik ga stuk om het antwoord. ⁣
⁣
Een cappuccino is eigenlijk een mini-sneeuwberg in een kopje - het begint met een witte top en langzaam smelt het weg terwijl je er van geniet, net als een wintersportvakantie maar dan zonder de kou en de ski's (ideaal voor iemand die niet van wintersport en kou houd, maar wel van cappuccino!)⁣
⁣
De smaak van de kokos maakt de mini-sneeuwberg ineens heel tropisch! De heerlijke smaak van kokosnoot gemengd met de romigheid van het melkschuim en de kracht van een goede espresso - alles wat je nodig hebt om te ontsnappen aan een drukke werkdag en jezelf voor eventjes in een Caribisch paradijsje te wanen.⁣
⁣
Anyway 😂. Ik ben benieuwd! Wat is jouw guilty pleasure tijdens het ondernemen?⁣
#cappuccino #koffieliefhebber #koffiedrinker #ondernemer #ondernemen #onderneming #zzper #eigenbedrijf #eigenbaas #pinterestexpert
Vanochtend was het weer zover! 🥳⁣ ⁣ The Pin Vanochtend was het weer zover! 🥳⁣
⁣
The Pin Branding Masterclass! En, wat was het weer leuk en wil ik iedereen die live aanwezig was super bedanken! 😃⁣
⁣
Ik merk dat ik enorm veel energie krijg wanneer ik mag vertellen over Pinterest en hoe je dit het beste kunt inzetten binnen je marketing strategie. We behandelden verschillende onderwerpen en de opkomst was ontzettend hoog!⁣
⁣
Voor de inschrijvingen, de replay zit in je inbox en deze is 48 uur te bekijken! Er zit ook nog een leuke cadeau bij 🎁⁣
⁣
#pins #pinterest #pinterestmasterclass #pinterestexpert #pinteresttip #pinterestmarketing #pinteresthulp #ondernemen
Doe niet aan concurrentie, het schiet niet op! ⁣ Doe niet aan concurrentie, het schiet niet op! ⁣
⁣
"Ben je niet bang dat andere ondernemers deze niché van je ‘overnemen?" vroeg iemand mij laatst. Uhmm nee! 😖⁣
⁣
Iedereen doet het namelijk op zijn of haar eigen manier en daarom is het helemaal prima als iemand naar een andere Pinterest marketeer of expert wilt gaan. Je moet namelijk een klik hebben, je goed voelen bij de persoon en als dat niet bij mij is, dan kan dat vast bij een ander. ⁣
⁣
Sowieso zet iedereen het ondernemen op zijn of haar eigen manier in. Als je op zoek bent naar hulp (voor bijvoorbeeld Pinterest)  is het totaal niet erg om te kijken wie wat heeft als aanbod. Zo kun je namelijk beslissen waar jij nood aan hebt en kun je beslissen welke aanpak of welk aanbod het beste bij jou past.⁣
⁣
Als ondernemer zou je daarin moeten kijken naar de manier waarop jij je onderneming wilt inrichten. Hoe zorg je ervoor dat jouw onderneming past bij wie jij bent? Probeer daarin echt te luisteren naar jouw gevoel en niet teveel te kijken naar anderen in hetzelfde vakgebied. ⁣
⁣
Een mooi voorbeeld was laatst bij het Build Your Business event van @dehuismuts, waar 19 interieurstylisten aanwezig waren met elk hun eigen aanpak en hun eigen bedrijf. In plaats van elkaar te zien als concurrentie, zorgde het juist voor versterking en leerde ze mega veel van elkaar! Dus: houd op met concurrentie! Doe het gewoon op je eigen manier en bewandel je eigen pad. 🙏⁣
⁣
#concurfriend #concurfriends #ondernemers #ondernemerstips #ondernemerschap #pinterest #concurrentie #pinterestmarketing #niche #pinterestexpert
YAY! Je kunt je inschrijven 📌 Voor de gratis (! YAY! Je kunt je inschrijven 📌 Voor de gratis (!) masterclass "Meer klanten door Pinterest marketing: pin jouw bedrijf naar succes"!

We beginnen de Masterclass met wat algemene informatie over Pinterest, wat het precies doet en wat je ermee kunt bereiken. Daarnaast gaan we het hebben over:

📌 Welke fouten je niet moet maken;
📌 Door welke drie geheimen jouw kanaal een succes worden; 
📌 De twee belangrijkste nieuwe features binnen Pinterest;

De masterclass is op Donderdag 23 Februari om 10:00! 

Schrijf je in via de link in bio! 🥰🤩

Laat even weten of je erbij bent! 👇🏻

#masterclass #pinterest #pinterestmarketing #webinar #gratismasterclass #pinterestexpert #pinterestvoorbedrijven #ondernemer #ondernemerschap #pinteresttips #pintereststrategie
The Pin Branding

© 2023 Vera Lauret · Wilgenhof 16 4841RB Prinsenbeek · KVK:81024150 · BTW-nr: NL003520307B32 · Privacy verklaring · Algemene voorwaarden

Sorry voor het ongemak, maar de wet verplicht ons je te informeren over cookies en je toestemming te vragen voor het gebruik ervan.

 

The Pin Branding gebruikt cookies en vergelijkbare technologieën om het gedrag van bezoekers te analyseren en vast te leggen, waardoor we onze website kunnen verbeteren.Cookies van ons en van derden kunnen ook gebruikt worden om advertenties te tonen en artikelen aan te bevelen.

 

Cookies kunnen ook gebruikt worden om op sites van derden relevante advertenties te tonen. Cookies van derden partijen maken het daarnaast mogelijk dat je informatie kunt delen via social media.

 

Meer informatie over de Cookies.

The Pin Branding diensten
Cookies

thepinbranding.nl gebruikt Cookies zodat wij jou kunnen voorzien van de beste gebruikersmogelijkheden. Cookie informatie is opgeslagen in jou eigen browser en voert functies uit zoals het herkennen van terugkeren op deze website. Dit wordt gedaan om informatie te verzamelen over de bezochte pagina’s, om bij te houden hoe vaak bezoekers terug komen en om te zien welke pagina’s het goed doen op de website.

Je kunt er voor kiezen om al je cookie instellingen aan te passen met het tabblad aan de linkerzijde.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.