• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Home
  • Diensten
    • Brons – Adviesanalyse
    • Zilver – Account optimalisatie
    • Goud VIP – Pinterest beheer
  • The Pinterest Academy
  • Wie ben ik?
  • Gratis
    • E-book
    • Gratis Masterclass
  • Blog
  • NEW | Ebook zoekwoorden
  • Contact
  • The Pin Branding
  • Nav Social Menu

    • E-mail
    • Instagram
    • Pinterest
The Pin Branding

The Pin Branding

Pinterest marketing voor bedrijven

Pinterest inzetten voor jouw webshop

27 februari 2021 by Vera Reageer

Producten uit je webshop verkopen door middel van Pinterest? Pinterest is daar zeker een geschikte manier voor maar wel op de juiste manier. Alleen je product foto’s plaatsen in een wit kader is niet voldoende! Wat je dan wel het beste kunt doen? Let me help you!

Maak klikbare pins

Alleen een mooi plaatje van je product plaatsen is helaas niet voldoende. Mensen willen graag sfeerbeelden zien. Als jij een Pinterest account hebt met alleen maar foto’s van producten die je verkoopt zonder sfeerbeelden zullen mensen dit niet zo snel visueel ook bij hun zelf zien. Het de koopdrang is er dan gewoon weg niet.

Mijn advies is dus het visuele beeld, de pin, ook echt als totaal plaatje te maken. Verkoop je mooie vazen plaats dan een pin dat de vaas ook ergens in een interieur staat of verkoop je kleding/accessoires laat deze dan zien met een aan beeld zodat mensen gelijk weten hoe ze het kunnen dragen. Je kunt ook meerdere pins maken van een enkel item.

Bezoekers van Pinterest komen vaak voor inspiratie en willen juist het totaal plaatje zien zodat ze er een beeld bij hebben.

Aan de slag met je titel en omschrijving

Met alleen de pin red je het niet. Leg duidelijk in de omschrijving uit wat jouw product is. Wil je bijvoorbeeld de vaas of de broek verkopen en staat er meer op de pin, maak dan duidelijk in de omschrijving dat het hierbij om dat product gaat (vermeld eventueel de overige producten).

Zoekwoorden, zoekwoorden en zoekwoorden

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen maar bij Pinterest draait alles om zoekwoorden en daarop word je gevonden. Dus je pin kan nog zo mooi zijn als jij niet de goede zoekwoorden gebruikt zal je pin ook niet gevonden worden. Mega zonde! Bedenk dus waar je klant op zou gaan zoeken als ze naar een producten op zoek gaan. Vermeld de zoekwoorden in de titel en de omschrijving (en je alt-tekst).

Maak gebruik van rich pins

Door middel van rich pins kun je extra informatie toevoegen zoals bijvoorbeeld de prijs. Pins met een prijs genereren 35% meer aankopen dan pins zonder prijsvermelding dus zeker een aanrader om toe te voegen.

Hopelijk is het zo duidelijker geworden hoe je Pinterest kan inzetten voor je webshop en ik ben heel benieuwd of jij het al gebruikt voor je webshop? Laat het me weten! Of als ik je ergens mee kan helpen, stuur me een DM op Instagram

Categorie: Pinterest tips Tags: Pinterest, Pinterest tips, Pinterest voor webshop, Pinterestmarketing

Join the newsletter

Lees Interacties

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primaire Sidebar

Pinterest blog the pin branding

Hi, Hier ben ik Vera. De oprichtster van The Pin Branding. Maar met als nog een hele grote hobby bloggen. Om mijn Pinterest artikelen centraal bij elkaar te laten komen heb ik deze blog aan mijn site toegevoegd voor alle tips & tricks omtrent Pinterest dus. Hopelijk kan ik jullie zo al een stukje helpen.

Categorieën

Ik kom bij je terug aan het einde van het jaar.... Ik kom bij je terug aan het einde van het jaar.....⏰

Het is écht tijd om Pinterest op te pakken en te stoppen met het uitstellen van meerdere marketing kanalen. Stop met het doorschuiven. Je loopt potentiële klanten mis en het was eigenlijk nog beter geweest als je gisteren was begonnen. In deze post geef ik je 5 redenen waarom Pinterest bovenaan jouw to do lijst moet komen te staan:

📣 1: Door Pinterest te gaan gebruiken, voorkom je dat je gaat focussen op 1 kanaal. Wanneer je echter enkel gebruik maakt van bijvoorbeeld Instagram, heb je een probleem als dit kanaal wegvalt! 

📣 2: met Pinterest maak je duurzame content. Je focust hiermee op de lange termijn en niet alleen op de korte termijn. Je content blijft aanzienlijk langer bestaan en gaat niet op in de grote massa of verdwijnt na 24 uur, zoals bij Instagram wel het geval is. 

📣 3: zorg dat je je uren nuttig besteed. Door 2 uur per maand te besteden aan het inplannen van je pins, kan je al een flinke doelgroep bereiken. 

📣 4: Jouw klanten zijn op Pinterest echt naar iets specifiek al op zoek! Pak je kans dus. Op bijvoorbeeld een Instagram zal je iemand op een andere manier moeten bereiken.... 

📣 5: Pinterest zorgt ervoor dat je niet 24/7 online hoeft te zijn. 

Dus, waar wacht je nog op! Weet je niet waar je moet beginnen? Stuur me dan een DM en ik kijk met je mee. 

#pinterest #pinterestmarketing #pinterestmarketeer #duurzamecontent #marketing #pinteresttips #pinterestvoorbedrijven #pinteresttips
4 𝗺𝗮𝗮𝗻𝗱𝗲𝗻 𝘇𝗶𝗰𝗵𝘁𝗯𝗮𝗮𝗿?! 😱⁣
⁣
Wist jij dat als je jouw content op Pinterest plaatst, het een veel langere levensduur heeft dan de levensduur van posts op andere social mediakanalen? Gemiddeld blijft een pin namelijk wel 4 maanden circuleren!⁣
⁣
Dus, waarom zou je je content alleen op Instagram of Facebook delen als het op Pinterest zoveel langer zichtbaar kan blijven? Door het juiste gebruik van zoekwoorden, de juiste omschrijvingen en de juiste pinstrategie, kun je jouw pins optimaliseren voor zoekopdrachten en zo nog meer mensen bereiken.⁣
⁣
Je aanwezigheid op Pinterest kan dus écht bijdragen aan het vergroten van je zichtbaarheid, vindbaarheid en je bereik! 📌 ⁣
⁣
𝗩𝗶𝗻𝗱 𝗷𝗲 𝗱𝗶𝘁 𝘀𝗼𝗼𝗿𝘁 𝗣𝗶𝗻𝘁𝗲𝗿𝗲𝘀𝘁 𝗳𝗲𝗶𝘁𝗷𝗲𝘀 𝗶𝗻𝘁𝗲𝗿𝗲𝘀𝘀𝗮𝗻𝘁 𝗲𝗻 𝗹𝗲𝘂𝗸? 𝗜𝗸 𝗱𝗲𝗲𝗹 𝗻𝗼𝗴 𝘃𝗲𝗲𝗹 𝗺𝗲𝗲𝗿 𝗼𝗽 𝗱𝗲 𝗯𝗹𝗼𝗴𝘀 𝗼𝗽 𝗺𝗶𝗷𝗻 𝘄𝗲𝗯𝘀𝗶𝘁𝗲 (𝘇𝗶𝗲 𝗱𝗲 𝗹𝗶𝗻𝗸 𝗶𝗻 𝗺𝗶𝗷𝗻 𝗯𝗶𝗼!)⁣
⁣
#pinterest #blog #pinterestmarketeer #pinterestmarketing #pinterestexpert #pin #pintereststrategie #socialmedia #content
Een gratis online masterclass en jij kan erbij zij Een gratis online masterclass en jij kan erbij zijn! 🚀

Niet 1, niet 2 maar 3 mogelijkheden om er bij te zijn ⏰

Wat ga je leren: 

📌 Waarom jij Pinterest in zou kunnen zetten voor jouw bedrijf!
📌 De meest gemaakte fouten bij het inzetten van Pinterest.
📌 Wat Pinterest kan betekenen voor jouw bedrijf.
📌 Mijn drie geheimen voor een succesvol account.
📌 Twee nieuwe features binnen Pinterest 

https://www.thepinbranding.nl/gratis-masterclass/

Laat het mij weten als je erbij bent 😍 

#pinterest #pinterestexpert #masterclass #onlinemasterclass #onlineondernemen #duurzaamondernemen #pinterestips
Great things never came from comfort zones 💥⁣ Great things never came from comfort zones 💥⁣
⁣
Volledig eens met deze quote! Soms moet je dingen uit je comfort zone doen om verder te komen. Dit heb ik vooral gemerkt als je ondernemer bent. Stil blijven staan gaat je niet verder brengen. ⁣
⁣
Side note: Dit jaar heb ik een aantal investeringen gedaan of ga ik nog doen die eng zijn maar die me hopelijk een stuk verder brengen.⁣
⁣
Durf jij uit je comfortzone te stappen als het daar tijd voor is?⁣
⁣
#comfortzone #ondernemen #investeren #ondernemer #onderneming #eigenbedrijf #pinterestmarketeer #pinterest
"𝗜𝗸 𝗵𝗲𝗯 𝗴𝗲𝗲𝗻 𝘂𝗶𝘁𝗴𝗮𝗮𝗻𝗱𝗲 𝗸𝗹𝗶𝗸𝘀 𝗲𝗻 𝗯𝗲𝗻 𝗮𝗹 𝗲𝗲𝗻 𝗵𝗮𝗹𝗳 𝗷𝗮𝗮𝗿 𝗯𝗲𝘇𝗶𝗴…. "⁣
⁣
𝘏𝘶𝘩, 𝘥𝘢𝘵 𝘪𝘴 𝘩𝘦𝘦𝘭 𝘳𝘢𝘢𝘳, was mijn eerste reactie. Ik besloot even met haar mee te kijken in de statistieken en wat bleek: ze had zeker wel uitgaande klikken, maar ze keek niet bij de juiste cijfers! ⁣
⁣
Ik moet eerlijk bekennen dat je heel veel cijfers en statistieken kunt bekijken binnen Pinterest en dat het verwarrend kan zijn om te zien of het nu goed gaat ja of nee. Er zijn eigenlijk maar een aantal statistieken die in combinatie met elkaar belangrijk zijn en waar je goede conclusies uit kunt trekken. ⁣
⁣
Alleen impressies/weergaven per maand zeggen bijvoorbeeld niet zoveel of hoeveel volgers je hebt zegt al helemaal niks. Dus ben je er bewust van waar je naar kijkt en of het het juiste is! ⁣
⁣
𝗜𝗸 𝗵𝗲𝗯 𝗻𝗶𝗲𝘁 𝘃𝗼𝗼𝗿 𝗻𝗶𝗸𝘀 𝗲𝗲𝗻 𝘃𝗼𝗹𝗹𝗲𝗱𝗶𝗴𝗲 𝗺𝗼𝗱𝘂𝗹𝗲 𝗶𝗻 𝗧𝗣𝗔 𝘇𝗶𝘁𝘁𝗲𝗻 𝗼𝘃𝗲𝗿 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗶𝘀𝘁𝗶𝗲𝗸𝗲𝗻 𝗲𝗻 𝗶𝗻𝘁𝗲𝗿𝗽𝗿𝗲𝘁𝗲𝗿𝗲𝗻:⁣
📌 Welke statistieken zijn er?⁣
📌 Hoe speel je in op statistieken?⁣
📌 Hoe lees je jouw statistieken nou eigenlijk af? ⁣
⁣
Ben benieuwd of jij je bezig houdt met statistieken binnen jouw bedrijf?⁣
⁣
#pinterest #pintereststatistiek #statistiek #pinterestmarketing #pinterestmarketeer #impressies
𝗘𝗲𝗻 𝗯𝗲𝗹𝗮𝗻𝗴𝗿𝗶𝗷𝗸𝗲 𝗯𝗲𝘀𝗹𝗶𝘀𝘀𝗶𝗻𝗴 💥😱⁣
⁣
Voor jou als volger niet zo zeer, maar voor mij was het even een mind shift! Ik riep altijd heel hard dat The Pinterest Academy, mijn online cursus waarin je alles leert omtrent Pinterest, alleen aangeschaft kon worden tijdens een lancering die ik 2/3 x per jaar deed. Maar, sinds een aantal weken heb ik dit veranderd!⁣
⁣
Je kunt nu instappen wanneer je wilt, want wie ben ik om te zeggen dat bepaalde tijdstippen het beste zijn om te starten? Je kunt namelijk het hele jaar Pinterest inzetten en er omzet en klanten uit halen!⁣
⁣
Ik sta nog steeds volledig achter lanceringen (echt heel tof om te doen namelijk!) en ik acht de kans heel groot dat er nog lanceringen zullen komen, maar als jij er ready voor bent, ben ik er ook ready voor! ⁣
⁣
📌 Alle modules op eigen tempo te volgen⁣
📌 Gebruik maken van de community waarbij je al je vragen kwijt kunt ⁣
📌 Krijgt toegang tot de volledige leeromgeving waarin je echt alles kunt vinden op 1 plek⁣
📌 Stap voor stap leer jij een strategie die werkt en waarbij jij je doelgroep kunt bereiken! ⁣
⁣
𝗘𝗻 𝗮𝗹𝗹𝗲𝗲𝗻 𝘃𝗮𝗻𝗱𝗮𝗮𝗴 𝗸𝗿𝗶𝗷𝗴 𝗷𝗶𝗷 𝗻𝗼𝗴 €50 𝗸𝗼𝗿𝘁𝗶𝗻𝗴 𝗲𝗻 𝗱𝗲 𝗯𝗼𝗻𝘂𝘀 𝗺𝗼𝗱𝘂𝗹𝗲 8, 𝗹𝗲𝗿𝗲𝗻 𝗮𝗱𝘃𝗲𝗿𝘁𝗲𝗿𝗲𝗻 𝗼𝗽 𝗣𝗶𝗻𝘁𝗲𝗿𝗲𝘀𝘁 𝗲𝗿 𝗴𝗿𝗮𝘁𝗶𝘀 𝗯𝗶𝗷 𝗺𝗲𝘁 𝗱𝗲 𝗰𝗼𝗱𝗲 𝗦𝘂𝗺𝗺𝗲𝗿𝗥𝗲𝗮𝗱𝘆.⁣
#pinterest #pinexpert #pinterestvoorbedrijven #duurzamecontent #pinterestacademy #onlinemarketingstrategie #pinteresttips #pinterestmarketing
The Pin Branding

© 2023 Vera Lauret · Wilgenhof 16 4841RB Prinsenbeek · KVK:81024150 · BTW-nr: NL003520307B32 · Privacy verklaring · Algemene voorwaarden

Sorry voor het ongemak, maar de wet verplicht ons je te informeren over cookies en je toestemming te vragen voor het gebruik ervan.

 

The Pin Branding gebruikt cookies en vergelijkbare technologieën om het gedrag van bezoekers te analyseren en vast te leggen, waardoor we onze website kunnen verbeteren.Cookies van ons en van derden kunnen ook gebruikt worden om advertenties te tonen en artikelen aan te bevelen.

 

Cookies kunnen ook gebruikt worden om op sites van derden relevante advertenties te tonen. Cookies van derden partijen maken het daarnaast mogelijk dat je informatie kunt delen via social media.

 

Meer informatie over de Cookies.

The Pin Branding diensten
Cookies

thepinbranding.nl gebruikt Cookies zodat wij jou kunnen voorzien van de beste gebruikersmogelijkheden. Cookie informatie is opgeslagen in jou eigen browser en voert functies uit zoals het herkennen van terugkeren op deze website. Dit wordt gedaan om informatie te verzamelen over de bezochte pagina’s, om bij te houden hoe vaak bezoekers terug komen en om te zien welke pagina’s het goed doen op de website.

Je kunt er voor kiezen om al je cookie instellingen aan te passen met het tabblad aan de linkerzijde.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.