• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Home
  • Diensten
    • Workshop
    • Brons – Adviesanalyse
    • Zilver – Account optimalisatie
    • Goud VIP – Pinterest beheer
  • The Pinterest Academy
  • Wie ben ik?
  • Blog
  • E-book
  • Contact
  • The Pin Branding
  • Nav Social Menu

    • E-mail
    • Instagram
    • Pinterest
The Pin Branding

The Pin Branding

Pinterest marketing voor bedrijven

Pinterest account Nederlands of Engels inrichten?

26 juli 2021 by Vera Reageer

Pinterest account Nederlands of Engels inrichten

Vaak zie ik accounts voorbij komen die hun kanaal volledig in het Engels hebben ingericht terwijl ze juist de Nederlandse markt willen bereiken. Zonde, want je doelgroep zoekt hoogst waarschijnlijk met Nederlandse zoekwoorden. Bedenk van te voren dus goed in welke taal je je Pinterest account inricht.

Keuze tussen Nederlands of Engels?

Nummer 1 vraag die ik stel als deze twijfel aanwezig is is waar zou jouw doelgroep op zoeken? Zijn de klanten vooral gebaseerd op de Nederlandse markt ga dan voor alles in het Nederlands. Wil je Internationaal bereik ga dan voor Engels.

Iemand die op zoek is naar een bepaald item zal niet zo snel op het Engelse woord gaan zoeken. Dat geldt niet voor alles want woorden zoals DIY gebruiken we ook in de Nederland vaak dus deze kan je ook zeker inzetten als je kanaal volledig Nederlands is. Denk vooral goed na of jouw klanten op dat woord zullen zoeken.

Kan het ook beide?

Kan ik het ook combineren? Dat kan maar ik raad het niet altijd aan. Je wordt natuurlijk niet alleen maar gevonden op je pin maar ook op je biografie, borden en instellingen. Je kunt niet overal beide inzetten, het wordt snel een zooitje. Dus neem dan één van de twee als hoofdtaal en natuurlijk kun je altijd pins maken met andere zoekwoorden om te kijken wat ze zullen doen.

Vergroot je vindbaarheid met je eigen taal

Natuurlijk zijn er meer bedrijven die inzetten op Engels maar houdt daarbij ook rekening dat jouw pins misschien wel verdwijnen in de massa. De Nederlandse markt is kleiner daarin en je zult dus met Nederlandse zoekwoorden ook eerder omhoog komen en opvallen.

Ga ook eens op zoek naar zoekwoorden die niet vaak ingezet worden maar die wel bij jouw doelgroep passen. Iemand die op dit woord zoekt zal jouw pin eerder op zien komen. Je hoeft dus niet altijd de standaard zoekwoorden toe te voegen maar blijf variëren.

Ik heb wel een mooi voorbeeld hiervan neem bijvoorbeeld VTwonen zij richten zich op de Nederlandse markt. KLM daarin tegen doet natuurlijk alles Internationaal en heeft daarom voor Engels gekozen.

Dus heb jij vooral klanten die de Nederlandse taal spreken ga dan aan de slag ermee!

Mocht je dit artikel interessant vinden is het artikel ‘Meest gemaakte fouten bij het inzetten van Pinterest‘ ook wel iets voor jou!

Categorie: Geen categorie

Join the newsletter

Lees Interacties

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primaire Sidebar

Pinterest blog the pin branding

Hi, Hier ben ik Vera. De oprichtster van The Pin Branding. Maar met als nog een hele grote hobby bloggen. Om mijn Pinterest artikelen centraal bij elkaar te laten komen heb ik deze blog aan mijn site toegevoegd voor alle tips & tricks omtrent Pinterest dus. Hopelijk kan ik jullie zo al een stukje helpen.

Categorieën

Dit is hetgeen wat ik heb onderschat… 😱⁣
⁣
Laatst had ik het hier over met mijn VA @bridgingyourmind:  onzekerheid over de toekomst en de pieken en dalen binnen je onderneming, zijn het engste van het ondernemerschap. Je moet keihard werken voor je inkomen, soms verlaten klanten je en soms heb je ineens een aantal aanvragen tegelijk. ⁣
⁣
Die onzekerheid is lastig, maar geeft ook ruimte en vrijheid voor nieuwe stappen. Door te blijven proberen en mezelf aan te blijven passen naar elke situatie, help ik mezelf om om te kunnen gaan met deze onzekerheid. ⁣
⁣
Ik denk dat je dit altijd blijft houden, maar als je weet wat je kan, wat je wilt bereiken én als je jezelf blijft ontwikkelen, dan ga je er zeker komen!⁣
⁣
Wat vind jij het lastigste aan ondernemen? 🤭⁣
⁣
#pinterest #ondernemerstips #ondernemer #zzp #ambitieuzevrouwen #vrouwelijkeondernemers #ondernemen
Dit zijn resultaten die ook JIJ kunt bereiken 🤯 Dit zijn resultaten die ook JIJ kunt bereiken 🤯⁣
⁣
Alleen moet je het wel serieus nemen! Dit gebeurd namelijk niet overnacht en al helemaal niet als je ‘zomaar’ wat doet. ⁣
Geduld is misschien hierbij nog wel het meest lastig want Pinterest is nu eenmaal lange termijn maar wel een kanaal waardoor je content langer blijft bestaan! ⁣
⁣
Op basis van zoekwoorden en mooie beelden zul je niet op gaan in de massa en is je doelgroep echt al op zoek naar jouw content. Het enige wat jij dan nog hoeft te doen is die content aanleveren op de juiste manier. ⁣
⁣
Als deze machine eenmaal gaat blijft hij gaan en dat is toch wat ook jij wilt met je content? ⁣
⁣
⁣
#pinteresttips #pinterestexpert #pinterestmarketing #duurzamecontent #pinterestvoorbedrijven #pintereststrategy #pintereststrateeg
Heb jij geen idee wat jij voor content moet plaats Heb jij geen idee wat jij voor content moet plaatsen op Pinterest om jouw klanten te bereiken? 📌

Zolang het één van deze content pilaren bevat, zeg ik GO! 

Maak altijd pins waardoor jij je klant:

🚀 Iets kunt leren (Educatief)
🚀 Inspireert
🚀 Informeert 

Want als ze jouw pin voorbij zien komen zijn ze daadwerkelijk al naar iets op zoek wat betrekking heeft tot jouw pin (anders zou jouw pin ook niet langskomen 😏 hello zoekmachine!)

Zorg ervoor dat je interesse wekt om door te klikken, het begin van meer zichtbaarheid, vindbaarheid en meer conversies! 💥

Je kunt je nog inschrijven voor de wachtlijst voor The Pinterest Academy waarin jij leert welke content en hoe jij die content kunt inzetten op Pinterest. 

ps. Er zijn maar 5 VIP plekken beschikbaar! Dit betekent dat ik ook echt mee kijk naar jouw content hoe je die kunt gaan inzetten  en hoe jij die kunt omzetten in pins. 

Video: @hashtagk_ 

#pinterestmarketing #pinteresttips #pinterestexpert #pinterestmarketeer #marketing #onlinemarketing #zichtbaarheid #onlinezichtbaarheid #conversies #SEO #zoekmachine
Ready om Pinterest in te zetten?📌 Meld je dan Ready om Pinterest in te zetten?📌

Meld je dan snel aan voor de wachtlijst van The Pinterest Academy!

In 8 modules (4 uur lestijd) wordt een volledig werkende(!) Pinterest strategie uitgelegd 🤯

Zet Pinterest in voor meer zichtbaarheid, vindbaarheid en conversies!💪

📌8 uitgebreide videomodules (met uitgewerkte teksten)
📌Verschillende checklists en pdf’s 
📌Facebook community voor al je vragen
📌En nog veel meer!

Wil jij meer informatie ontvangen?💌

En Early bird bonussen t.w.v. >€400 GRATIS ontvangen?🎁

Meld je dan snel via de link in bio aan voor de wachtlijst!🙌

Deze bonussen zijn alleen voor de wachtlijst (15 ticket beschikbaar)👀

#duurzamecontent #pinterestexpert #pinterestmarketing #pinteresthulp #contentmarketingtips
Team pins vooruit plannen 🙋‍♀️📌 Wist Team pins vooruit plannen 🙋‍♀️📌 

Wist jij dat je door middel van Tailwind je pins wel weken tot maanden vooruit kan inplannen? Super handig en het scheelt je enorm veel tijd om te batchen. 

Ik raad alleen wel aan dit te doen met de juiste strategie want anders kost het je helaas meer tijd dan dat het oplevert. Dat is ook de reden dat tijdens The Pinterest Academy er een volledige module over inplannen is en ik je stap voor stap meeneem hoe je het beste je pins kunt inplannen! 

Schrijf je nu in (link in bio) op de wachtlijst zodat jij gebruik kan maken van €100 korting en meer dan €400 aan bonussen! 🤩 

🎥 @hashtagk_ 

#pinterestexpert #pinterestmarketing #pinteresttips #pinteresthulp #duurzamecontent #ondernemen
Je pin kan visueel zo mooi zijn maar zonder zoekwo Je pin kan visueel zo mooi zijn maar zonder zoekwoorden haal je er niks uit! 💡⁣
⁣
Pinterest draait toch vooral om foto’s? Ja klopt, alleen zonder de zoekwoorden zullen die mooie beelden van jou echt niet gevonden gaan worden. Daar heb je namelijk weer zoekwoorden voor nodig. De combinatie tussen deze twee is ontzettend belangrijk, maar helaas ligt de focus te vaak alleen op het beeld! ⁣
⁣
Bij zoekwoorden is het belangrijk dat jij de juiste woorden weet te selecteren. Dit doe je door uit te vinden naar welke zoekwoorden jouw ideale klant op zoek is. ⁣
⁣
Het is dan ook niet zomaar een keuze geweest om een module 'zoekwoorden' in The Pinterest Academy op te nemen! Zelf vind ik dit één van de belangrijkste modules en daarom hamer ik erop dat de cursisten deze module goed volgen. ⁣
⁣
Op 28 Februari start The Pinterest Academy, een online Pinterest cursus! Dit is jouw kans om Pinterest zo goed mogelijk in te zetten binnen jouw bedrijf en zo meer klanten te bereiken! Schrijf je in op de wachtlijst via link in bio 👊⁣
⁣
#pinterest #academy #pinterestleren #pinterestmarketing #pinteresttips #pinteresthulp #ondernemen #pinterestvoorbedrijven #pinterestexpert #onlinezichtbaarheid #duurzamecontent
The Pin Branding

© 2023 Vera Lauret · Wilgenhof 16 4841RB Prinsenbeek · KVK:81024150 · BTW-nr: NL003520307B32 · Privacy verklaring · Algemene voorwaarden

Sorry voor het ongemak, maar de wet verplicht ons je te informeren over cookies en je toestemming te vragen voor het gebruik ervan.

 

The Pin Branding gebruikt cookies en vergelijkbare technologieën om het gedrag van bezoekers te analyseren en vast te leggen, waardoor we onze website kunnen verbeteren.Cookies van ons en van derden kunnen ook gebruikt worden om advertenties te tonen en artikelen aan te bevelen.

 

Cookies kunnen ook gebruikt worden om op sites van derden relevante advertenties te tonen. Cookies van derden partijen maken het daarnaast mogelijk dat je informatie kunt delen via social media.

 

Meer informatie over de Cookies.

The Pin Branding diensten
Cookies

thepinbranding.nl gebruikt Cookies zodat wij jou kunnen voorzien van de beste gebruikersmogelijkheden. Cookie informatie is opgeslagen in jou eigen browser en voert functies uit zoals het herkennen van terugkeren op deze website. Dit wordt gedaan om informatie te verzamelen over de bezochte pagina’s, om bij te houden hoe vaak bezoekers terug komen en om te zien welke pagina’s het goed doen op de website.

Je kunt er voor kiezen om al je cookie instellingen aan te passen met het tabblad aan de linkerzijde.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.