• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Home
  • Diensten
    • Workshop
    • Brons – Adviesanalyse
    • Zilver – Account optimalisatie
    • Goud VIP – Pinterest beheer
  • The Pinterest Academy
  • Wie ben ik?
  • Blog
  • E-book
  • Contact
  • The Pin Branding
  • Nav Social Menu

    • E-mail
    • Instagram
    • Pinterest
The Pin Branding

The Pin Branding

Pinterest marketing voor bedrijven

Meest gemaakte fouten bij het inzetten van Pinterest

25 maart 2021 by Vera Reageer

Pinterest fails

Waarom zie ik geen groei? Waarom klikken ze niet door naar mijn content? Nou dat kan dus een aantal redenen hebben. Vandaag gaan we daar wat dieper op in, want je bent niet de enige. Meest gemaakte fouten bij het inzetten van Pinterest!

Geen klikbare pins

First of all, Pinterest draait om een visueel beeld (heerlijk voor de beelddenkers zoals ik). Als je niet in één oogopslag ziet wat er met je pin bedoelt wordt haakt al meer als de helft af. Waar zoeken mensen na? Krijgen ze wel te zien wat ze willen zien. Het is natuurlijk een wisselwerking tussen zoekwoorden en het beeld wat je te zien krijgt. Ik raad dus vooral ook aan om een combinatie aan pins te maken met ook een tekst of call-to-action. Zo is sneller duidelijker wat er achter de pin voor content zal zitten.

Een aantal voorbeelden hiervan zijn voor de foodies bijvoorbeeld alleen een pin van het recept of een pin van het recept maar daar de titel van het recept op. Mensen weten gelijk wat ‘ongeveer’ de ingrediënten zijn. Is het bijvoorbeeld een gezond recept, dan vermeld je dat er ook op. Het wordt specifieker.

Ben jij bijvoorbeeld een ondernemer met een dienst en heb jij een gratis weggever gemaakt. Vermeld dan op de pin waar het over gaat of wat het resultaat van het e-book zal bijdragen. Alleen een pin met een voorbeeld worden mensen vaak niet heel warm van tenzij ze echt specifiek op de titel zoeken.

Geen of slechte zoekwoorden

Het draait vooral om goede zoekwoorden. Pinterest is een zoekmachine en geen social media, je pins worden getoond als het juiste zoekwoord ergens vermeld staat. Je pin direct doorzetten vanuit je website of vanuit je Instagram is niet slim, want vaak staan er dan geen echt zoekwoorden in (tenzij je dit aanpast natuurlijk voordat je ze online zet!).

Voordat je pins in gaat plannen of online zet, doe even wat research naar zoekwoorden waar veel naar gezocht wordt. Dit kan gewoon in Pinterest bij de zoekbalk, vul een woord in en je krijgt suggesties waar vaker op gezocht is. Gebruik verschillende zoekwoorden in verschillende pins en houdt in de gaten welke pins het beter doen als andere. Hier kun je dan goed op inspelen.

Geen goede content achter de pin

Dan klikken ze door nadat ze interesse hebben in je pin, komen ze op een totaal andere pagina of op een pagina die niet meer bestaat…. Dan ben je je geïnteresseerde klant dus kwijt. Niks is zo irritant als je ergens naar op zoek bent en er uiteindelijk niet terecht komt. Dit is denk 1 van de meest gemaakte fouten. Haal niet zomaar links offline op je website (ook niet goed voor google!).

Heb je een sfeerfoto bijvoorbeeld met meerdere producten, vermeld dan dus altijd goed in je omschrijving naar welk product de link is mocht je op 1 specifiek product terecht komen. Probeer na te denken ook voor de lange termijn want je pin kan wel eens jaren rond gaan!

Niet consistent pinnen

Pin jij 1x in de week/maand even 20 pins… dat is niet wat gaat werken, sorry! Je kan beter iedere dag 1 pin online laten komen voor een langere tijd dan ineens alles online te knallen. Ik raad daarom Tailwind aan; een planningstool in samenwerking met Pinterest. Je kunt dan alsnog in 1x alles aanmaken en Tailwind zorgt ervoor dat het op de juiste tijd online komt. Je zal beter en sneller geïndexeerd worden door Pinterest want je plaatst consistent nieuwe pins!

En houdt vooral in gedachten het is een lange termijn investering. Je zult niet direct honderden kliks krijgen maar als je eenmaal goed geïndexeerd bent en goed gevonden wordt gaan je pins meerdere maanden/jaren rond.

Mocht je 1 van deze meest gemaakte fouten bij het inzetten van Pinterest maken en kun je wel wat hulp kunnen gebruiken mag je me altijd een berichtje sturen. Ook heb ik per maand 5 plekjes beschikbaar voor een adviesanalyse (brons pakket nu voor €79!). Ik analyseer jouw content en maak daar een strategie plan van met alle handvatten om er een succes van te maken!

Categorie: Pinterest tips Tags: Pinterest, Pinterestmarketing

Join the newsletter

Lees Interacties

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primaire Sidebar

Pinterest blog the pin branding

Hi, Hier ben ik Vera. De oprichtster van The Pin Branding. Maar met als nog een hele grote hobby bloggen. Om mijn Pinterest artikelen centraal bij elkaar te laten komen heb ik deze blog aan mijn site toegevoegd voor alle tips & tricks omtrent Pinterest dus. Hopelijk kan ik jullie zo al een stukje helpen.

Categorieën

Dit is hetgeen wat ik heb onderschat… 😱⁣
⁣
Laatst had ik het hier over met mijn VA @bridgingyourmind:  onzekerheid over de toekomst en de pieken en dalen binnen je onderneming, zijn het engste van het ondernemerschap. Je moet keihard werken voor je inkomen, soms verlaten klanten je en soms heb je ineens een aantal aanvragen tegelijk. ⁣
⁣
Die onzekerheid is lastig, maar geeft ook ruimte en vrijheid voor nieuwe stappen. Door te blijven proberen en mezelf aan te blijven passen naar elke situatie, help ik mezelf om om te kunnen gaan met deze onzekerheid. ⁣
⁣
Ik denk dat je dit altijd blijft houden, maar als je weet wat je kan, wat je wilt bereiken én als je jezelf blijft ontwikkelen, dan ga je er zeker komen!⁣
⁣
Wat vind jij het lastigste aan ondernemen? 🤭⁣
⁣
#pinterest #ondernemerstips #ondernemer #zzp #ambitieuzevrouwen #vrouwelijkeondernemers #ondernemen
Dit zijn resultaten die ook JIJ kunt bereiken 🤯 Dit zijn resultaten die ook JIJ kunt bereiken 🤯⁣
⁣
Alleen moet je het wel serieus nemen! Dit gebeurd namelijk niet overnacht en al helemaal niet als je ‘zomaar’ wat doet. ⁣
Geduld is misschien hierbij nog wel het meest lastig want Pinterest is nu eenmaal lange termijn maar wel een kanaal waardoor je content langer blijft bestaan! ⁣
⁣
Op basis van zoekwoorden en mooie beelden zul je niet op gaan in de massa en is je doelgroep echt al op zoek naar jouw content. Het enige wat jij dan nog hoeft te doen is die content aanleveren op de juiste manier. ⁣
⁣
Als deze machine eenmaal gaat blijft hij gaan en dat is toch wat ook jij wilt met je content? ⁣
⁣
⁣
#pinteresttips #pinterestexpert #pinterestmarketing #duurzamecontent #pinterestvoorbedrijven #pintereststrategy #pintereststrateeg
Heb jij geen idee wat jij voor content moet plaats Heb jij geen idee wat jij voor content moet plaatsen op Pinterest om jouw klanten te bereiken? 📌

Zolang het één van deze content pilaren bevat, zeg ik GO! 

Maak altijd pins waardoor jij je klant:

🚀 Iets kunt leren (Educatief)
🚀 Inspireert
🚀 Informeert 

Want als ze jouw pin voorbij zien komen zijn ze daadwerkelijk al naar iets op zoek wat betrekking heeft tot jouw pin (anders zou jouw pin ook niet langskomen 😏 hello zoekmachine!)

Zorg ervoor dat je interesse wekt om door te klikken, het begin van meer zichtbaarheid, vindbaarheid en meer conversies! 💥

Je kunt je nog inschrijven voor de wachtlijst voor The Pinterest Academy waarin jij leert welke content en hoe jij die content kunt inzetten op Pinterest. 

ps. Er zijn maar 5 VIP plekken beschikbaar! Dit betekent dat ik ook echt mee kijk naar jouw content hoe je die kunt gaan inzetten  en hoe jij die kunt omzetten in pins. 

Video: @hashtagk_ 

#pinterestmarketing #pinteresttips #pinterestexpert #pinterestmarketeer #marketing #onlinemarketing #zichtbaarheid #onlinezichtbaarheid #conversies #SEO #zoekmachine
Ready om Pinterest in te zetten?📌 Meld je dan Ready om Pinterest in te zetten?📌

Meld je dan snel aan voor de wachtlijst van The Pinterest Academy!

In 8 modules (4 uur lestijd) wordt een volledig werkende(!) Pinterest strategie uitgelegd 🤯

Zet Pinterest in voor meer zichtbaarheid, vindbaarheid en conversies!💪

📌8 uitgebreide videomodules (met uitgewerkte teksten)
📌Verschillende checklists en pdf’s 
📌Facebook community voor al je vragen
📌En nog veel meer!

Wil jij meer informatie ontvangen?💌

En Early bird bonussen t.w.v. >€400 GRATIS ontvangen?🎁

Meld je dan snel via de link in bio aan voor de wachtlijst!🙌

Deze bonussen zijn alleen voor de wachtlijst (15 ticket beschikbaar)👀

#duurzamecontent #pinterestexpert #pinterestmarketing #pinteresthulp #contentmarketingtips
Team pins vooruit plannen 🙋‍♀️📌 Wist Team pins vooruit plannen 🙋‍♀️📌 

Wist jij dat je door middel van Tailwind je pins wel weken tot maanden vooruit kan inplannen? Super handig en het scheelt je enorm veel tijd om te batchen. 

Ik raad alleen wel aan dit te doen met de juiste strategie want anders kost het je helaas meer tijd dan dat het oplevert. Dat is ook de reden dat tijdens The Pinterest Academy er een volledige module over inplannen is en ik je stap voor stap meeneem hoe je het beste je pins kunt inplannen! 

Schrijf je nu in (link in bio) op de wachtlijst zodat jij gebruik kan maken van €100 korting en meer dan €400 aan bonussen! 🤩 

🎥 @hashtagk_ 

#pinterestexpert #pinterestmarketing #pinteresttips #pinteresthulp #duurzamecontent #ondernemen
Je pin kan visueel zo mooi zijn maar zonder zoekwo Je pin kan visueel zo mooi zijn maar zonder zoekwoorden haal je er niks uit! 💡⁣
⁣
Pinterest draait toch vooral om foto’s? Ja klopt, alleen zonder de zoekwoorden zullen die mooie beelden van jou echt niet gevonden gaan worden. Daar heb je namelijk weer zoekwoorden voor nodig. De combinatie tussen deze twee is ontzettend belangrijk, maar helaas ligt de focus te vaak alleen op het beeld! ⁣
⁣
Bij zoekwoorden is het belangrijk dat jij de juiste woorden weet te selecteren. Dit doe je door uit te vinden naar welke zoekwoorden jouw ideale klant op zoek is. ⁣
⁣
Het is dan ook niet zomaar een keuze geweest om een module 'zoekwoorden' in The Pinterest Academy op te nemen! Zelf vind ik dit één van de belangrijkste modules en daarom hamer ik erop dat de cursisten deze module goed volgen. ⁣
⁣
Op 28 Februari start The Pinterest Academy, een online Pinterest cursus! Dit is jouw kans om Pinterest zo goed mogelijk in te zetten binnen jouw bedrijf en zo meer klanten te bereiken! Schrijf je in op de wachtlijst via link in bio 👊⁣
⁣
#pinterest #academy #pinterestleren #pinterestmarketing #pinteresttips #pinteresthulp #ondernemen #pinterestvoorbedrijven #pinterestexpert #onlinezichtbaarheid #duurzamecontent
The Pin Branding

© 2023 Vera Lauret · Wilgenhof 16 4841RB Prinsenbeek · KVK:81024150 · BTW-nr: NL003520307B32 · Privacy verklaring · Algemene voorwaarden

Sorry voor het ongemak, maar de wet verplicht ons je te informeren over cookies en je toestemming te vragen voor het gebruik ervan.

 

The Pin Branding gebruikt cookies en vergelijkbare technologieën om het gedrag van bezoekers te analyseren en vast te leggen, waardoor we onze website kunnen verbeteren.Cookies van ons en van derden kunnen ook gebruikt worden om advertenties te tonen en artikelen aan te bevelen.

 

Cookies kunnen ook gebruikt worden om op sites van derden relevante advertenties te tonen. Cookies van derden partijen maken het daarnaast mogelijk dat je informatie kunt delen via social media.

 

Meer informatie over de Cookies.

The Pin Branding diensten
Cookies

thepinbranding.nl gebruikt Cookies zodat wij jou kunnen voorzien van de beste gebruikersmogelijkheden. Cookie informatie is opgeslagen in jou eigen browser en voert functies uit zoals het herkennen van terugkeren op deze website. Dit wordt gedaan om informatie te verzamelen over de bezochte pagina’s, om bij te houden hoe vaak bezoekers terug komen en om te zien welke pagina’s het goed doen op de website.

Je kunt er voor kiezen om al je cookie instellingen aan te passen met het tabblad aan de linkerzijde.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.